Indicator | Omschrijving | 2018 | 2019 | 2020 | Streef | Streef | 2023 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Openbaar vervoer | Stiptheid: % ritten van de concessie IJsselmond dat voldoet aan stiptheidsnormen | 90,3% | 91,3% | 93% | ≥ 85% | ≥ 85% | ≥85% | ||||
Toelichting: De norm van ≥ 85% is vastgelegd in de concessieovereenkomst voor de gehele contractperiode | |||||||||||
Doorstroomtijden provinciale wegen | De norm is een reistijd tijdens de spits die maximaal 1,25 keer de reistijd in de dalperiode is. De reistijden worden gemonitord op de drukste provinciale wegen in | ||||||||||
Flevoland: | OS | AS | OS | AS | OS | AS | OS | ||||
• N301 - Nijkerkerweg ri Nijkerk | 1,14 | 1,12 | 1,12 | 1,10 | 0,99 | 0,97 | <1,25 | <1,25 | <1,25 | ||
• N301 - Nijkerkerweg ri Almere | 1,06 | 1,07 | 1,05 | 1,07 | 1 | 0,94 | <1,25 | <1,25 | <1,25 | ||
• N302 - Ganzenweg ri Harderwijk | 1,02 | 1,04 | 1,02 | 1,53 | 1,72 | 1,61 | <1,25 | <1,25 | <1,25 | ||
• N302 - Ganzenweg ri Lelystad | 1,02 | 1,05 | 1,07 | 1,04 | 1,15 | 1,08 | <1,25 | <1,25 | <1,25 | ||
• N302 - Larserweg ri Lelystad | 1,05 | 1,00 | 1,05 | 1,08 | 0,96 | 0,94 | <1,25 | <1,25 | <1,25 | ||
• N302 - Larserweg ri Harderwijk | 1,04 | 1,78 | 1,03 | 1,05 | 0,99 | 0,93 | <1,25 | <1,25 | <1,25 | ||
• N305 - Waterlandseweg ri A27 | 1,09 | 1,08 | 1,03 | 1,04 | 1,01 | 0,99 | <1,25 | <1,25 | <1,25 | ||
• N305 - Waterlandseweg ri Almere | 1,21 | 1,07 | 1,05 | 1 | 0,98 | 0,92 | <1,25 | <1,25 | <1,25 | ||
• N305 - Gooiseweg ri Dronten | 1,04 | 1,22 | 1 | 1,28 | 1,01 | 0,94 | <1,25 | <1,25 | <1,25 | ||
• N305 - Gooiseweg ri A27 | 1,06 | 1,01 | 1,07 | 0,99 | 0,96 | 0,96 | <1,25 | <1,25 | <1,25 | ||
• N702 - Hogering ri A6 | 1,16 | 1,07 | 1,15 | 1 | 1,03 | 1,03 | <1,25 | <1,25 | <1,25 | ||
• N702 - Hogering ri Buitenring | 1,12 | 1,23 | 1,05 | 1,13 | 0,99 | 0,91 | <1,25 | <1,25 | <1,25 | ||
• N702 - Buitenring ri A6 | 1,04 | 1,08 | 0,99 | 1,02 | 0,99 | 0,93 | <1,25 | <1,25 | <1,25 | ||
• N702 - Buitenring ri Binnenring | 1,05 | 1,02 | 0,97 | 0,95 | 0,98 | 0,94 | <1,25 | <1,25 | <1,25 | ||
• N703 - Tussenring ri A6 | 1,17 | 1,18 | 1,07 | 1,07 | 1 | 1,11 | <1,25 | <1,25 | <1,25 | ||
• N703 - Tussenring ri N702 | 1,11 | 1,11 | 1,03 | 1,06 | 0,91 | 0,93 | <1,25 | <1,25 | <1,25 | ||
• N307 - Hanzeweg ri Roggebotsluis | 1,07 | 1,43 | 1,03 | 1,55 | 0,97 | 0,97 | <1,25 | <1,25 | <1,25 | ||
• N307 - Hanzeweg ri Dronten | 1,04 | 1,03 | 1,03 | 0,98 | 0,99 | 0,99 | <1,25 | <1,25 | <1,25 | ||
Toelichting: OS = Gemiddelde ochtendspits, AS = Gemiddelde avondspits; ri = richting | |||||||||||
Ernstige verkeersslachtoffers | Aantal mensen dat door een verkeersongeval op provinciale wegen wordt opgenomen in een ziekenhuis of overlijdt. In dit verband wordt onderscheid gemaakt tussen: | ||||||||||
• Aantal verkeersgewonden | 58 | 62 | 56 | <56 | <56 | <56 | |||||
• Aantal verkeersdoden | 4 | 5 | 4 | <4 | <4 | <4 | |||||
Onderhoudstoestand | De provinciale wegen hebben ten minste het door PS vastgestelde onderhoudsniveau B | 91% | 93% | 90% | 90% | 90% | 90% | ||||
De provinciale kunstwerken hebben ten minste het door PS vastgestelde onderhoudsniveau B | 92% | 98% | 98% | 90% | 90% | 90% | |||||
De provinciale oeverconstructie heeft ten minste het door PS vastgestelde onderhoudsniveau B | 71% | 72% | 84% | 83% | 85% | 90% | |||||
Technische beschikbaarheid | De beschikbaarheidsgraad van gerenoveerde bruggen en sluizen | n.v.t. | n.v.t. | n.v.t. | 98% | 98% | 98% | ||||
De beschikbaarheidsgraad van verkeerslichten | n.v.t. | n.v.t. | 98,5% | 98% | 98% | 98% | |||||
De provinciale wegen zijn bij gladheid preventief gestrooid binnen de normtijden van het CROW | 98% | 98% | 100% | 98% | 98% | 98% | |||||
Toelichting bruggen en sluizen: in 2020 wordt de eerste gerenoveerde brug/sluis opgeleverd. Vanaf dan kan de technische beschikbaarheid van gerenoveerde bruggen en sluizen gemeten worden. |
* Toelichting: De doelstelling is het bereiken van een dalende trend in het aantal verkeersdoden en - gewonden. Het relatief lage aantal verkeersdoden en –gewonden maakt het echter lastig een trend waar te nemen. Het Rijk streeft naar 0 verkeersslachtoffers in het jaar 2050. Bij het aantal verkeersgewonden geldt dat er sprake is van een relatief lage registratiegraad van verkeersgewonden: ongeveer 50% wordt niet geregistreerd (SWOV, 2020).
Beleidsindicatoren BBV
Indicator | Omschrijving | 2018 | 2019 | 2020 | Streefcijfer 2021 | Streefcijfer 2022 | 2023 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Waardering openbaar vervoer | Klantenwaardering concessie IJsselmond | 7,6 | 7,7 | 7,7 | LG | LG | LG |
Klantenwaardering concessie Lelystad* | 7,9 | 7,8 | * | 7,5 | 7,5 | 7,5 | |
Bron: CROW-KPVV |
* Vanaf september 2021 is de provincie Flevoland de concessieverlener voor de concessie Lelystad.
In 2020 is alleen in Q1 een meting gehouden, hierdoor is er voor het gebied Lelystad geen betrouwbare uitspraak te doen over heel 2020.